Ontwerp webshop Say Green Cosmetics

Voor de online verkoop van eco- en biocosmetica heeft M-effect het ontwerp van de webshop van Say Green Cosmetics verzorgd. Drie belangrijke aspecten van het ontwerp zijn uitstraling, gebruikersvriendelijkheid en conversie.

Combinatie productfotografie en illustraties

Om de juiste uitstraling te bereiken is er gekozen voor een combinatie van productfotografie in combinatie met aquarel-achtige illustraties. De fotografie en illustraties zijn in eigen huis uitgevoerd in nauwe samenspraak met de klant om zo de uitstraling te creëren die past bij de doelgroep, producten en filosofie van Say Green Cosmetics.

Het ontwerp van de webboutique sluit naadloos aan op het huisstijlontwerp van Say Green Cosmetics dat tevens verzorgd is door ons.

Gebruikersvriendelijkheid en conversie

Gedurende de gehele ontwerfase is er een sterke focus geweest op gebruikersvriendelijkheid en conversie (het tot stand brengen van een verkoop). Na een grondige informatie-analyse zijn we gekomen tot een logische indeling van productcategorien en -subcategorien. Dit maakt het navigeren naar een specifiek product eenvoudig. Navigatie-elementen zijn logisch gepositioneerd en de klikpaden zijn zo kort mogelijk gehouden.

Bekijk de webshop →

product fotografie webshop

webshop ontwerp saygreen enschede

grafisch ontwerp webshop

Productfotografie voor webshop